Fitness na wakacjach. Dlaczego warto dbać o kondycję w czasie wolnym od pracy?

Praca nad swoim ciałem i długoterminowe utrzymywanie formy skutkuje lepszym samopoczuciem, wyższą motywacją do codziennych zajęć oraz sylwetką, której nie wstyd pokazać na basenie lub nad morzem. Niestety, okres wakacyjny często wpływa na rozregulowanie sprawdzonego trybu dnia. W efekcie może to doprowadzić do zmiany swoich przyzwyczajeń, spadku formy i pogorszenia wyglądu.

Wpływ wakacji na kondycję fizyczną

Urlop wakacyjny to czas relaksu. Opuszczamy dotychczasowy styl życia, by rozluźnić zarówno naszą głowę, jak i ciało. Odpoczynek w luksusowym hotelu, niezdrowe jedzenie i alkohol nie służą utrzymaniu sylwetki. Zmiana trybu dnia trwająca przez kilka tygodni przeważnie sprawia, że ciało odzwyczaja się od regularnych ćwiczeń. Dlatego też po powrocie z wakacji dużo trudniej wrócić do treningów. Przeważnie towarzyszy temu przyrost wagi, mniejsze możliwości ciała, a nawet zakwasy po pierwszym dniu ćwiczeń. Trudniej jest także wrócić do poprzedniej diety, ponieważ organizm przyzwyczaił się do innego planu żywieniowego. Wszystko to wywołuje swego rodzaju napady paniki.

Hotel z miejscem do trenowania

Najlepszym sposobem na zachowanie dobrej formy fizycznej jest możliwość wykonywania treningów podczas urlopu. Turystyczne miejscowości zmuszające do odpoczynku oraz pensjonaty ułatwiające fizyczną bierność przyczyniają się do utraty formy. Zachowanie dotychczasowej sylwetki można osiągnąć poprzez ciągłość treningów wykonywanych o określonej porze. Jak mówi pracownik hotelu Orle w Gdańsku: „Warto pamiętać o tym, że niektóre hotele udostępniają swoim gościom nie tylko obiekty rekreacyjne, ale również siłownie czy sale fitness. Dlatego, gdy poszukujemy noclegu, którego standardy odpowiadają naszym potrzebom, sprawdźmy, czy oferuje możliwość realizowania treningów, jakie wykonujemy w swojej miejscowości”.

Jak nie dopuścić do rozleniwienia się w wakacje?

Podczas urlopu można oczywiście dać sobie kilka dni przerwy na odpoczynek od treningów, lecz trzeba uważać, by nie miało to znaczącego wpływu na spadek formy. Wakacyjne treningi można wykonywać tak jak zwykle, chyba że diametralnie zmienił się nasz tryb dnia poprzez intensywne zwiedzanie, jadanie o różnych porach czy wieczorne picie alkoholu. Wtedy najlepiej ustalić sobie taki plan ćwiczeń, którego założeniem będzie nie tyle podwyższanie osiągów, ile utrzymanie dotychczasowej formy. Dużym ułatwieniem jest znalezienie sobie partnera treningowego, który pomoże wytrwać w założeniach planu kondycyjnego. Gdy w wakacje zrealizujemy swoje treningi np. w hotelowej sali fitness, znacznie łatwiej będzie wrócić do pracy, codziennych zadań i właściwych treningów.